Helaas, je kan vanaf april 2022 geen losse codekaartjes meer bestellen.

Wil je een grotere bestelling doen of heb je een vraag kan je uiteraard contact opnemen. Klik op de button hieronder voor onze contactgegevens

Met vriendelijke groet,
Team Codekaartje

FAQ

Wat is Codekaartje?

Codekaartje is een leuke manier om je vrienden, familie of collega´s te verrassen.
Je stuurt ze een kaartje met een persoonlijk bericht.
Een paar dagen later krijgen ze het kaartje thuis op de mat. Voordat ze je bericht kunnen lezen moeten ze het wel eerst zelf ontcijferen!
Jouw bericht is namelijk door ons omgezet in een geheimschrift.
Bij het versturen heb je zelf aangegeven of dit een makkelijke of een moeilijke code moet zijn.
Mocht iemand toch even vastlopen is het mogelijk om voor elk kaartje hints te vragen met de QR-code op het kaartje.
Voor de kaartjes op basis van icoontjes zijn er geen hints, maar is per thema wat leuke achtergrondinformatie te vinden. O.a. welke dino's er op het kaartje staan, wat over het verschil tussen wilde en verwilderde paarden en iets over de geschiedenis van de vakantie.

Welke codes zijn er?


Op dit moment bieden we 3 categorieën aan: makkelijk, gemiddeld en moeilijk. Binnen elke categorie kan je kiezen uit één of meer varianten. Daarnaast bieden we de codeplaatjes aan. Dit zijn codes op basis van icoontjes zoals dino's, paarden of holiday vibes. Deze vallen in de categorie Makkelijk.

Vanaf welke leeftijd is Codekaartje geschikt?

Voor codekaartje is het belangrijkste dat je kunt lezen en dat je het leuk vindt om te puzzelen.
Het kaartje in de categorie 'makkelijk' is al leuk voor kinderen vanaf een jaartje of 5-7, eventueel met een beetje hulp.
In alle gevallen is het uiteraard wel belangrijk dat de verzender een persoonlijke boodschap maakt die aansluit bij de ontvanger.


Werkt de code in een andere taal?

Ja, ons product is geschikt voor alle talen die zijn gebaseerd op het zogenaamde 'Latijnse Alfabet'.
Dit betekent dat alle letters van A tm Z worden vertaald in de geselecteerde geheimcode.

'Speciale' karakers en letters die niet worden herkend worden niet vertaald, maar worden ongewijzigd overgenomen.
Dus een vraagteken ´?' blijft een vraagteken '?'.
Hetzelfde geldt voor speciale karakters zoals @, #, !, %, $, &, etc.

Hoe werkt de moeilijkheidsgraad?

Makkelijk.

De categorie 'Makkelijk' is veelal eenvoudig en vrij snel te kraken.

De codeplaatjes (dino, paarden en holiday vibes) vallen in deze categorie. Daarnaast hebben we ook een code waarbij steeds een aantal letters wordt vervangen door een cijfer. Heel concreet worden de medeklinkers vervangen door een cijfer.
Dus b=2, c=3, etc.

Als de ontvanger het moeilijk vindt dan kan hij of zij altijd een aantal hints opvragen door gebruik te maken van de QR-code op het ansichtkaartje.

Gemiddeld.

De categorie 'Gemiddeld' is goed te kraken, maar kost wel even wat tijd.

Op dit moment is deze categorie gebaseerd op de Caesarmethode.
In de meest eenvoudige vorm ziet deze er als volgt uit: a=b, b=c, etc.
Dit is echter niet de variant die we gebruiken.

Ook hier geldt: Als de ontvanger het moeilijk vindt dan kan hij of zij altijd een aantal hints opvragen door gebruik te maken van de QR-code op het ansichtkaartje.

Moeilijk.

De categorie 'Moelijk' is zeker te kraken, maar vergt wel wat puzzelen.

Eigenlijk willen we niet teveel over deze catogorie vertellen.
De ontvanger zal het zelf op moeten lossen :-).


Maar ook hier geldt: Als de ontvanger het moeilijk vindt dan kan hij of zij altijd een aantal hints opvragen door gebruik te maken van de QR-code op het ansichtkaartje.

Kan ik een kaartje anoniem versturen?

Ja, dit kan. Wij zetten geen afzender op het kaartje.
Dus als je jouw naam niet in het kaartje zet verstuur je je kaartje anoniem.

Krijg ik elke keer een andere code?

Nee, nog niet. Voor elk kaartje kies je zelf de moeilijkheidsgraad.
Binnen elke moeilijkheidsgraad wordt op dit moment dezelfde methodiek gebruikt om je bericht in geheimschrift te zetten.
Wil je niet dezelfde geheimschrift toesturen, kies dan voor een andere moelijkheidsgraad.

Houd ook onze website in de gaten voor updates of nieuwe diensten.
Je kan je hier ook inschrijven voor de nieuwsbrief (maximaal 1x per maand).

Wat als het niet lukt om de code te ontcijferen?

Als het de ontvanger niet lukt om de code zelf te ontcijferen kan hij of zij een hints opzoeken.
Op de voorkant van het kaartje staat een QR-code.
Als de ontvanger deze gebruikt komt de ontvanger op een pagina met hints.
Hij of zij heeft vervolgens zelf de mogelijkheid om één of meer hints te gebruiken.

Bij het gebruik van alle hints lukt het bijna in alle gevallen om de code te ontcijferen.
Als het echt niet lukt, vragen we je om even contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Kan ik mijn kaartje zelf samenstellen?

Dat kan niet. Bij ons draait het om de geheimcode.
Daarom werken we per kaartje met een eigen design.
Je persoonlijke boodschap kan je uiteraard wel helemaal zelf samenstellen.

Waar vind ik de hints?

De hints kan je alleen benaderen met behulp van de QR-code zoals vermeld op de verstuurde kaartje.
Zonder kaartje met QR-code kan je dus niet bij de hints.
Mocht dit toch nodig zijn, vragen we je om even contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Wat is Escape-the-moment?

Escape-the-moment is de manier om je werkoverleg, de vrijdagmiddagborrel of een afspraak eens anders in te steken.
De eerste 30 minuten ga je samen aan de slag om antwoorden te zoeken in het geselecteerde avontuur.
Je hebt hiervoor nodig je persoonlijke kaartje, een meeting met de mogelijkheid tot videoverbinding, internet en natuurlijk je creativiteit!

Vooraf krijg je je persoonlijke kaartje thuis toegestuurd met hierop allerlei verborgen hints.
Een aantal zou je zelf op kunnen lossen, een aantal alleen met de hulp en samenwerking van je collega's.
De tijd houd je zelf bij waarbij we 30 minuten als indicatie meegeven.
Lukt het jullie in deze tijd alle antwoorden te vinden?

Voor wie is Escape-the-moment bedoeld?

Escape-the-moment is bedoeld voor collega's, vrienden of familieleden die het leuk vinden om op een andere manier samen een keer een uitdaging aan te gaan.
Het is een spel voor volwassen en wat oudere kinderen.
Dit vanwege de benodigde algemene kennis en ontwikkeling.
Vaak is het handig of nodig om even iets op internet op te zoeken.

Escape-the-moment is zo ontwikkeld dat het bij uitstek online gespeeld kan worden!

Wat voor een puzzels zijn het?

Elke deelnemer ontvangt zijn eigen kaartje thuis.
Elk kaartje bevat meerdere puzzels die hij/zij soms alleen op kan lossen, maar vaak alleen door samen te werken als team of duo.
Hierbij ligt de focus op logica.
Het is niet een quiz waarbij je antwoord toevallig weet of niet.
De kaartjes en puzzels zijn zo ontwikkelt dat je steeds bezig bent met ander soortige puzzels.
Zaken die je zoal tegenkomt zijn: figuren, cijfers, letters, doolhoven, vreemde talen. Maar er is nog veel meer.

Het belangrijkste is om goed samen te werken en natuurlijk om logisch na te denken.
Om sommige puzzels op te kunnen lossen is het soms handig om even iets op internet op te kunnen zoeken.

Kaartje kwijt/ niet ontvangen?

Wat vervelend.
Je hebt wel alle kaartjes nodig om het spel te kunnen spelen.
Gelukkig heeft elk kaartje een QR code. Dus vraag je medespeler deze te gebruiken zodat hij de link met je kan delen.
Vervolgens kan je hiermee op internet jouw missende kaartje achterhalen zodat jullie de meeste puzzels alsnog kunnen maken.

Hoe lang duurt Esacpe-the-moment?

Wij adviseren om zelf een timer te zetten op 30 minuten.
Na 30 minuten stellen jullie vast hoe dicht jullie bij de maximale score zitten.

Alternatieve methodes zijn:
1) Doorgaan totdat je als team de maximale score hebt bereikt.
2) Een korte of langere periode nemen. Bv 15 of 45 minuten.

Kan mijn kaartje morgen verstuurd worden?

Ja, in principe wel tenzij morgen zondag of maandag is.
Voor de verzending maken we namelijk gebruik van PostNL.

Wanneer je vandaag voor 20:00 uur ‘s avonds je kaart bestelt, dan leveren wij deze nog dezelfde dag aan PostNL.
In 95% van de gevallen ligt je kaart de volgende dag op de deurmat (afhankelijk van de bezorgdagen van PostNL).

Voor wat betreft het buitenland verschilt de levertijd erg per land.
Voor België en Duitsland is de gemiddelde bezorgtijd 3-4 werkdagen.
Wil je voor een specifiek land de bezorgtijd weten?
Kijk dan even op de website van PostNL.

Kan ik mijn kaartje ook naar het buitenland versturen?

Ja dit kan zeker.
Voor de verzending maken we gebruik van PostNL.
De levertijd naar het buitenland verschilt erg per land.

Naar België en Duitsland is de gemiddelde bezorgtijd bijvoorbeeld 3-4 werkdagen.
Wil je voor een specifiek land de bezorgtijd weten?
Kijk dan even op de website van PostNL.

Komen er nog meer producten aan?

Jazeker!
We hebben allerlei mooie plannen om ons aanbod op allerlei manieren uit te breiden.
Houd ook onze website in de gaten voor updates of nieuwe diensten.
Je kan je hier ook inschrijven voor de nieuwsbrief (maximaal 1x per maand).

Wat doe ik met een goed idee, suggestie of klacht?

Die ontvangen wij graag.
Het handigste is om hiervoor het contactformulier te gebruiken.
Je kan echter ook een mailtje sturen naar info@codekaartje.nl.

Ik ben een bedrijf en wil iets doen met codekaartjes

Uiteraard helpen we je graag.
Het handigste is om hiervoor het contactformulier te gebruiken.
Je kan echter ook een mailtje sturen naar info@codekaartje.nl.

Mijn vraag staat hier niet tussen, wat doe ik nu?

Uiteraard helpen we je graag.
Het handigste is om hiervoor het contactformulier te gebruiken.
Je kan echter ook een mailtje sturen naar info@codekaartje.nl.

0
    0
    Uw Winkelwagen
    Uw winkelwagen is leegTerug naar de winkel